קבלת החלטות נתמכת - אוקטובר 2022

6 פרק ראשון – תיאור תפקיד התומכ ת והתומך ב קבלת החלטות מטרת תיאור התפקיד היא ל פרט את תחומי אחריותם של התומכים ו האופן בו עליהם לבצע את תפקידם , ולהגדיר מסגרת לתהליך קבלת ההחלטות. בפרק זה נציג מהו תפקיד ם של התומ כים בקבלת ההחלטות , נעבור יחד על כל שלב בתהליך קבלת ההחלטות ונפרט את ה מחויבות הנדרשת מהתומכים בכל אחד מהשלבים. מקבל ות ומקבלי ההחלטות הינם אנשים המתקשים בקבלת החלטות בעצמם, ולעיתים גם במימושן, אך מסוגלים לכך כאשר ניתנת להם תמיכה מותאמת ל צרכיהם , כגון : תיווך , פישוט השפה והנגשה . תפקיד התומכים בקבלת החלטות הוא לסייע למקבלי ההחלטות בנושאים שבהם התמנו על ידי בית המשפט (או נקבעו בהסכם 1 .) לעיתים יתמנ ו מספר תומכים , ולעיתים תומכת או תומך. בין כלל הנושאים האפשריים: ● עניינים כספיים - כגון חשבון בנק , חוזים והסכמים שיש בהם עניין כספי. ● עניינים אישיים - כגון מקום מגורים, תעסוקה, פעילות פנאי . ● עניינים רפואיים - כגון איסוף מידע לגבי טיפול רפואי. ● לעניין מסוים (לעיתים המינוי ניתן לצורך התמודדות עם פתרון של בעיה מסוימת) - כגון מתיחות הקיימת במשפחה סביב נושא של חלוקת רכוש או פתרון בעיית דיור. מרכיבי תפקיד התומכים בקבלת ההחלטות: התהליך המוצג כאן מתבצע כל פעם מחדש לגבי כל אחת מההחלטות הדרושות , כדי לסייע למקבל י החלטות לקבל החלטות המתאימות להם בהתאם לרצונם ול תפיסת עולמם, תוך שמירה על ה אוטונומיה שלהם בעת התהליך . התרשים להלן משקף את התפיסה הערכית שבבסיס הגדרת תפקידם של ה תומכים, אשר עיקרו ליווי בתהליכי קבלת החלטות ופחות במימושן. 1 הכוונה להסכמים שנערכו במסגרת הפיילוט שהתקיים בשותפות של אפוטרופוס הכללי, וישראל מעבר למוגבלות בג'וינט.

RkJQdWJsaXNoZXIy MjgzNzA=